Interpellatie over “Panorama Gent”

Heb dinsdagavond deze “publicatie” gehekeld: we spreken over een drietalig krantje (Nederlands, Turks en Bulgaars) betaald door de belastingbetaler.  

Het woord vooraf is de letterlijke aanvraag tot een subsidie van achtduizend euro!  Dan volgt de voorstelling van het schepencollege, met foto maar zonder adres, email of telefoon.  Merkwaardig: Termont staat er op foto zeven keer in, Tapmaz drie keer.  

De echte inhoud: reclame voor de Bond Moyson, uitleg over de bestraffing van langdurig zieken... Dat allemaal in een ondermaats Nederlands.  

Waar stopt informatie, waar begint politieke propaganda?  Of is dat dan doelgroepenbeleid?    

En ten slotte: dit blaadje is niet meer of niet minder dan een zware belediging voor alle Gentse allochtone mensen die wél geïntegreerd zijn en de taal beheersen.  Hoe durft men!


Eerder

Twitterende kinderen

Er zit aan onze politieke malaise een paradoxaal neveneffect: zelden tevoren is de onverschilligheid tegenover de politiek zo groot geweest. Ik beklaag al diegenen die vandaag om den brode politiek...

Lees het hele artikel

Twitterende kinderen

Er zit aan onze politieke malaise een paradoxaal neveneffect: zelden tevoren is de onverschilligheid tegenover de politiek zo groot geweest. Ik beklaag al diegenen die vandaag om den brode politiek...

Lees het hele artikel

Zuid en Noord

De Coronacrisis heeft grote schade aangericht. Maar het is zonder meer een pluspunt dat ze ook problemen op scherp heeft gezet die er eigenlijk al langer waren, maar alsnog onder de waterlijn bleve...

Lees het hele artikel

De Duistere Hoeken in het Huis van Vertrouwen

Frederik Delaplace heeft op zijn eerste VRT-dag een aantal keren dezelfde vraag moeten beantwoorden: of de VRT wel genoeg geld kreeg? Vraag waarop een verstandig antwoord kwam: eerst het verhaal, d...

Lees het hele artikel
1 van pagina's Nieuwer Eerder