Interpellatie over “Panorama Gent”

Heb dinsdagavond deze “publicatie” gehekeld: we spreken over een drietalig krantje (Nederlands, Turks en Bulgaars) betaald door de belastingbetaler.  

Het woord vooraf is de letterlijke aanvraag tot een subsidie van achtduizend euro!  Dan volgt de voorstelling van het schepencollege, met foto maar zonder adres, email of telefoon.  Merkwaardig: Termont staat er op foto zeven keer in, Tapmaz drie keer.  

De echte inhoud: reclame voor de Bond Moyson, uitleg over de bestraffing van langdurig zieken... Dat allemaal in een ondermaats Nederlands.  

Waar stopt informatie, waar begint politieke propaganda?  Of is dat dan doelgroepenbeleid?    

En ten slotte: dit blaadje is niet meer of niet minder dan een zware belediging voor alle Gentse allochtone mensen die wél geïntegreerd zijn en de taal beheersen.  Hoe durft men!


Eerder

Worst van de VRT

Het is bekend: er is een universitair onderzoek gevoerd naar de onpartijdigheid van de Vlaamse Openbare Omroep, en er is niets aan de hand, op wat neuzelende op- en aanmerkingen na, diep verborgen ...

Lees het hele artikel

Anekdote

Wallonië is het enige buitenland waar we wél naartoe mogen, én een aanrader: het leven is er trager, vriendelijker, warmer, chaleureuzer. Je gaat daar niet alleen naar de winkel om iets te kopen. J...

Lees het hele artikel

Onpartijdigheid

Meten is weten. Maar het is niet verboden te meten én zijn verstand te gebruiken, voor zo ver voorradig. Dat is wat ik dacht na het lezen van het onpartijdigheidsrapport over VRT NWS. 104 bladzijde...

Lees het hele artikel

Van uw verslaggever in de Kamer

In de Kamer is er vaak politiek theater. Soms is dat amusant, soms zelfs spannend. Maar er is meer. Werk in de diepte. Waar geen hond op let. De Kamerleden zelf vaak ook niet. En dat is jammer, wan...

Lees het hele artikel
1 van pagina's Nieuwer Eerder